فایل بررسي اصول طراحي روشنايي ايستگاه مترو پانزده خرداد

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته برق و مخابرات (آموزش_و_پژوهش)
دانلود پروژه بررسي اصول طراحي روشنايي ايستگاه مترو پانزده خرداد

این فایل با فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

فهرست مطالب

-         مقدمه......................................................................... 1

-         مصارف مهم ايستگاه.................................................... 2

-         تابلوهاي روشنائي......................................................... 4

-         روشنائي اضطراري................................................ 7

         *تابلو MLP1............................................... 9

         *تابلو MLP2.................................................... 13

-         محاسبات مربوط به روشنائي................................. 17

         *محاسبه روشنائي سكوها............................................. 17

 * محاسبه روشنائي براي سالن‌ بليت‌فروشي و هال ورود به سكو...... 20

 * محاسبه روشنائي براي محل‌هاي اتاق مدير ايستگاه به باجه بليت‌فروشي- اتاق حسابداري    

         * محاسبه روشنائي راهروهاي بخش تهويه و تهويه تونل...... 22

         * محاسبه روشنائي تهويه تونل........................... 23

         * محاسبه روشنائي اتاق فني.......................................... 25

         * محاسبه روشنائي اتاق باتري................................... 26

         * محاسبه روشنائي اتاق كنترول محلي و اتاق حراست....... 27

-         محاسبه روشنایی بخش پله ورودی به ایستگاه................... 28

-         تابلوهاي فرعي روشنائي..................................... 29

-         تعيين سطح مقطع كابل‌هاي تابلوهاي اصلي...................... 29

         * تعيين سطح مقطع كابل تابلو MLP1.......................... 29

         * تعيين سطح مقطع كابل تابلو MLP2........................... 39

         * تابلو LP-1-1..................................................... 42

         * تابلو LP-2-1.................................................... 46

         * تابلو LP-2-2..................................................... 46

         * تابلو LP-2-3................................................................ 48

-         سيستم جمع‌آوري آب‌هاي سطح‌الارضي........................ 51

-         تعيين سطح مقطع كابل تابلوي DEWATERING- PANEL............... 52

مقدمه :

 یکی از مهم ترین بخش از تاسیسات مترو ، روشنایی آن می باشد .

 به دلیل آنکه مترو از هیچ گونه نور طبیعی نمی تواند استفاده کند بحث روشنایی و طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است . روشنایی بایستی رضایت بخش باشد تا پرسنلی  که در ایستگاه مشغول کار هستند دچار خستگی چشم، سر درد و نقص در بینایی نشوند وهمچنین مسافران در مدت زمانی که در ایستگاه هستند احساس خستگی ننمایند .

دراین پروژه به بیان انواع تاسیسات در مترو به خصوص محاسبات شدت روشنایی ،         روشنایی اضطراری ،تعیین سطح مقطع کابل ها ، چگونگی استفاده از فیوزها و کلیدها و مشخصات الکتریکی آنها می پردازیم .

مصارف مهم یک ایستگاه عبارتند از :

١) مدارات روشنایی

٢) هواسازها

٣) پمپ های جمع کننده آب های سطحی

٤) هوا کش ها

٥) هیترها

٦) پریزها

٧) موتورگیت های بلیت فروشی

٨) upsهای علائم و مخابرات

چگونگی تامین برق ایستگاه :

به این ایستگاه دو فیوز 20 kv از پست های عباس آباد و شهر ری وارد می شود .

( از دو فیوز استفاده شده است تا ضریب خاموشی در استگاه را کاهش دهند).

قسمت شرقی ایستگاه از فیوز   20 kv  شهر ری  و قسمت غربی ایستگاه از فیوز20 kv  عباس آباد تغذیه می نمایند . جهت پائین آوردن ولتا ژ تا حد کار کردن دستگاه ها و تاسیسات  از دو ترانس خشک 20 / 400 kv   با اتصال ستاره- مثلث ، ساخت کارخانه شانگهای چین در دو قسمت غربی و شرقی ایستگاه استفاده شده است .

مهم ترین اتاق فنی  در هر ایستگاه که انشئابات در آنجا تقسیم می شود اتاق LPS می –با شد که ترانس 20 / 400 kv   در آن قرار گرفته است .

LPS سه قسمت عمده را تغذیه می کند :

١) تابلوهای MLP ( Moin  Lihting  Panel ) مربوط به تابلوی مدارات روشنایی

٢) تابلوهای μcc مربوط به هوا سازها

٣) قسمت های فرعی دیگر مثل upsهای مخابرات ، علائم و ... .

● مدارات روشنایی در سکوی شرقی از MLP1 که آن هم به نوبه خود از lps1 تغذیه می کنند، انرژی می گیرند .

● مدارات روشنایی در سکوی غربی از MLP2 که آن هم به نوبه خود از lps2 تغذیه می کنند، انرژی می گیرند .

● بین MLP1  و MLP2 ، chenge over sowich   وجود نداشته و با قطع هر قید ورودی به MLP ها ، همان قسمت از ایستگاه از روشنایی اضطراری لستفاده می کند.

بر خلاف مدارات روشنایی ، تغذیه مربوط به هواسازها از هر دو LPS می باشد و با قطع شدن هر یک از LPS ها ، هواساز می تواند از LPS دیگر تغذیه نماید که ابن کار توسط chenge over sowich   صورت می گیرد .

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته برق و مخابرات (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4963 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 55

حجم فایل:427 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل