فایل بررسی استانداردهاي مستند سازي ISO وIEEE

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته کتابداری (آموزش_و_پژوهش)
دانلود پروژه بررسی جمع‌آوري و تدوين استانداردهاي مستند سازي ISO , IEEE
این فایل با فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

فهرست
عنوان                                                                    صفحه

فصل 1 ‍: استانداردهاي مستندسازي IEEE
بخش 1-ارزش نقش ارتباط رسانهاي فني در توسعه سيستم‌هاي اطلاعاتي

چكيده:....................................... 1
روش تجزيه و تحليل هاي مطالعه موردي ............ 4

بحث در مورد يافته ها ......................... 5

ديدگاه ارتباط سازمان فني ..................... 5

ديدگاههاي كاربر ............................. 11

تجزيه و تحليل داده هاي كيفي كاربر ............. 16

طراحي رابط كاربر ............................ 19  
بخش 2 - كاربرد سبك هاي ياديگري در تهيه گزارش نرم افزار

 اصطلاحات شاخص................................ 27

تغيير دادن سبك ها ............................ 32
بخش 3 - گرايشات در توليد گزارش اتوماتيك
كاربرداتوماسيون ............................. 39
پيشينه   40
كاهش تلاش 43

فصل 2 : استانداردهاي مستندسازي ISO
بخش 1. استانداردهاي بين المللي

مقدمه........................................ 47

موضوع........................................ 48

مرجع هاي معيار و ضابطه اي.................... 48

تعاريف ...................................... 49

ويژگيهاي مورد نياز .......................... 49

گزارش ....................................... 53

بخش 2: پردازش اطلاعات – دستورالعمل هاي براي مستندسازي سيستم هاي كاربردي بر مبناي كامپيوتر

موضوع و زمينه كاربرد ........................ 55

اصول مستندسازي .............................. 56

احتمال مطالعه................................ 59

مطالعه طرح سيستم ............................ 63

طراحي سيستم و توسعه ......................... 66

پشتيباني سيستم .............................. 69

اجزاي سيستم ................................. 72

بررسي هاي اجراي بعدي ........................ 73

مديريت سندها................................. 74

بخش 3 - سندسازي - ارائه پايان نامه ها و سندهاي مشابه:
مقدمه

* موضوع و زمينه كاربري ....................... 84

* منابع ...................................... 85

* تعاريف ..................................... 85

* مقدمه هاي توليد ............................ 85

 *تربيت اجزاء................................. 86

* جلد ........................................ 87

 صفحه  گذاري ................................. 88

* غلط نامه ................................... 91

*چكيده نامه مطالب ............................ 92

*فهرست مطالب ................................. 92

*تصاوير جداول ................................ 93

*علائم اختصاري ................................ 93

*متن اصلي ..................................... 94

*ليست منابع كتاب شناختي ....................... 99

*ضميمه ها:.................................... 99

*فهرست راهنما ................................ 100

*كتاب شناختي .................................. 101
بخش 4 - تكنولوژي اطلاعاتي - خط مشي هاي براي مديريت مستندات نرم افزار

*موضوع ....................................... 103

*منابع ....................................... 104

*تعاريف ...................................... 104

*نقش مديران .................................. 104

عملكردهاي مستندات نرم افزار ................. 105

ايجاد سياست (حط مشي) مستندسازي ............... 108

ايجاد استانداردهاي مستندسازي و دستورالعمل ها.. 110

ايجاد مراحل مستندسازي ........................ 118

توزيع منابع به مستندات ...................... 118

برنامه ريزي مستندسازي ....................... 120
 
ارزش نقش ارتباط رسانهاي فني در توسعه سيستم‌هاي اطلاعاتي
چكيده: طيف نقشهاي اجرا شده توسط ارتباط رسانهاي فني در فرآيند توسعه سيستم‌ها شناسايي شده و براساس يك تحقيق توسط ارتباط رسان هاي فني استراليايي در سال 1997 منتشر شد. تحقيق موردي پس از آن بررسي توسعه 20 سيستم اطلاعاتي جديد را انجام داد. هدف تحقيق، كميت بخشي به مشاركت ارتباط رسانان منفي از ديدگاه بيروني توسعه دهندگان و كاربران –اين مقاله يافته‌هاي عمده از اين تحقيق را شرح مي‌دهد- نتايج، حاوي يافته‌هاي تحقيق 1997 است كه در آن ارتباط رسانان فني مشاركت مثبتي در توسعه سيستم‌هاي اطلاعاتي داشتند. نتايج به طور كميتي نشان مي‌دهد كه كاربران به طور برجسته در جائيكه ارتباط رسانان فني در فرآيند توسعه حضور داشتند.

اصطلاحات شاخص سيستم‌هاي اطلاعاتي ارتباط سازمان فني
چرخه عمر توسعه سيستم‌هاي سنتي، نياز به گزارش سازي كاربر را شناسايي كرده اما به طور كل نگارش اين موضوع بر مراحل بعدي چرخه پيش از مرور دوباره سيستم و شروع دوباره چرخه، منتقل مي‌كند مراجع مربوط به نقش ارتباط رسانان فني به دليل عدم حضور آنها در ادبيات سيستم هاي اطلاعاتي آشكار و واضح است. در ادبيات ارتباط فني، وضعيت ارتباط رسانان فني در سيستم‌هاي توسعه نيز به مقدار كم گزارش شده است. اين تعجب برانگيز نيست بنابراين، توجه كم به حوزه حضور ارتباط رسان فني در فرآيند توسعه سيستم و  وقتي كه اين مشاركت حداكثر ارزش را دارد. داده شده است. كار اخير با حمايت مالي انجمن ارتباط فني با هدف نحوه عمل ارتباط رسانان در افزايش ارزش اجرا شده Redigh از اين مطالعه گزارش مي‌دهد كه در حوزه تكنولوژي اطلاعات، كار ارتباط سازان فني به كاهش هزينه‌هاي تعميرات و نگهداري و زمان برنامه ريزي، هزينه‌هاي كمتر آموزشي و حمايتي و كاهش خطاهاي كاربر منجر شد. مثالهاي ديگري توسط ادبيات ارائه شده اند، كه حمايت بيشتري را در مورد اينكه ارتباط رسانان فني موجب افزايش ارزش فرآيند توسعه مي‌شوند ، ارائه مي‌كنند.

يك مقاله‌اي كه زودتر در يك تحقيق ملي از ارتباط رسانان فني گزارش شده هدف آن شناسايي نقش ارتباط رسانان فني در توسعه سيستم‌هاي اطلاعاتي در استراليا است. مقاله گزارش دادكه نقشهاي زير به طور وسيع توسط ارتباط رسانان فني اجرا شده است.

-         عمل به عنوان حامي كاربر

-         نگارش كمك آنلاين

-         نگارش وويرايش سيستم و پيامها و

-         ارائه توصيه به طرح رابطه

اين مسئله در ديگر مطالعات گزارش شده در ادبيات ارتباط فني ثابت است كه معتقدند ارتباط رسانان فني مهارت اجراي نقشها را دارند.

نتايج تحقيق 1997 بيشتر از قبل نشان داد كه براي حضور كارآمد ارتباط رسانان فني و براي مشاركت آن با حداكثر ارزش، آنها بايد در مرحله آغازين فرآيند توسعه حاضر شوند. و آغازين يعني، پيش يا در مرحله طراحي- مقاله گزارش داد كه 66% ارتباط رسانان فني در پيش يا در مرحله‌ طراحي حاضر شدند.

در حاليكه تحقيق مي‌توانست به طور واضح شناسايي كند كه نقشهاي ارتباط رسانان فني كدام است و در چه زمان آنها در فرآيند توسعه حاضر شده‌اند، نتايج جزئيات بيشتري را از نحوه مشاركت اين نقشها يا افزايش ارزش در توسعه سيستم‌ها، خصوصاً از يك ديدگاه كاربر را ارائه نكرده‌اند- كار مطالعه موردي بيشتر براي شرح و ارائه جزئيات بيشتر تأثير كار ارتباط رسان فني طراحي شد.
روشها

كار تحقيق 1997 و تحقيق گزارش شده در اينجا بخشي از كار آرايه‌اي انجام شده از طريق مدرسه سيستم‌هاي اطلاعاتي دانشگاه Monash، ملبورن، استراليا است. مطالعه موردي بررسي توسعه 20 سيستم اطلاعاتي را شامل مي‌شد. نيمي از سيستمها در طول توسعه، يك ارتباط رسان فني را حاضر كردند، كه با سيستم‌هاي نوع A شناسايي مي‌شدند و نيمي ديگر سيستم‌هاي نوع B بودند كه از حضور آنها استفاده نكردند.

مصاحباتي با حدود 4 و 7 نفر براي هر سيستم انجام شده و توسعه دهنده كاربران و ارتباط رسان فني را شامل مي‌شود و هر جا كه قابل كاربر بود ، مصاحبه با 90 نفر انجام شده و 40 ساعت از نوارهاي ضبط شده جمع آوري مي‌شدند.

براي تضمين اينكه يك ساختار مرتبط و ثابت براي جمع آوري اطلاعات حفظ شده بود. يك كتابچه درآغاز ايجاد شد كه تمام پرسشهاي، موضوعات گوناگون را شامل مي‌شد، از مصاحبه شوندگان خواسته شد تا برخي بخشهاي كتابچه را در طول مصاحبه كامل كنند. يادداشتهاي اضافي يا مشاهداتي نيز در طول فرآيند مصاحبه در كتابچه ثبت شدند. اگر چه از مصاحبه شوندگان پرسش‌هاي مشابهي پرسيده شد، آنها به كيفيت بخشي شفاهي پاسخهاي كتبي خود تشويق شدند، زمانيكه آنها پرسشهاي كتابچه را پاسخ مي‌دادند، پرسشهاي ديگري هم مطرح شدند كه نتيجه آنها داده‌هاي كمي و كيفي بود.

يك نمونه از كتابچه را مي‌تواند در سايت زير ببينيد.
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته کتابداری (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 5865 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 178

حجم فایل:436 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل