این تحقیق در مورد تجزیه وتحلیل نسبت های مالی و سیستم مدیریتی بهبود مستمر در 50 صفحه و در قالب ورد و شامل تجزیه وتحلیل نسبت های مالی و سیستم مدیریتی بهبود مستمر ،تجزیه وتحلیل نسبت های مالی در مدیریت مالی،تجزیه وتحلیل نسبت های مالی،نسبتهای مالی چیست،نسبتهای نقدینگی،نسبت جاری،مقایسه نسبت جاری و آنی ،صورتهای مالی اصلی ،ترازنامه و صورت سود و زیان ،نسبتهای سودآورینسبت پرداخت سود سهام،سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن،سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن،بهبود مستمر چیست،کایزن،انواع بهبود،الگوهاي بهبود بهره وري ،موانـع ارتـقاءبهـرهوری،استراتژی کایزن،سیستم مدیریتی بهبود مستمر ،کایزن چیست و غیره می باشد.
فهرست
مقدمه. 3
نسبتهای مالی. 3
فهرست نسبت های مالی. 3
نسبتهای فعالیت. 5
نسبتهای اهرمی. 6
نسبتهای ارزشگذاری و رشد 7
نتیجهگیری. 8
نسبتهای مالی چیست؟ 8
طبقهبندی کلی نسبتهای مالی: 8
نسبت جاری: 9
نحوه محاسبه نسبت: 9
تجزیهوتحلیل نسبت: 9
استفادهکنندگان از نسبت جاری: 10
نحوه محاسبه نسبت: 11
انواع نسبتهای نقدینگی. 13
تجزیهوتحلیل نسبت: 14
نسبت سود عملیاتی: 14
نسبت بازده ارزش ویژه: 15
نسبت بازده داراییها: 16
هدف از تغيير*. 18
بهبود مستمر. 19
متدولوژیهای بهبود مستمر. 21
كایزن چیست؟ 23
بهبود مستمر و تدریجی با بهره گیری از مشاركت كاركنان. 23
مدیریت و كایزن. 23
مدل مدیریت كایزنی. 24
اصول دمینگ 3. 24
مراحل اجرای كایزن عملی. 25
ساختار سلسله مراتبی تصمیم در سازمان. 27
اجرای نظام آراستگی. 29
نهضت برچسب قرمز. 30
تبلیغات. 33
سیستم مدیریتی ” بهبود مستمر” چیست؟ 41
کایزن چیست؟ 44
*رويکرد تحول سازماني : 45
چرخه دمينگ: 48
تطور سازماني *. 49
منابع. 51
مقدمه
برای تجزیهوتحلیل وضعیت مالی یک شرکت نمیتوان فقط به صورتهای مالی و ارقام آن اکتفا نمود. بلکه ایجاد ارتباط معنیدار میان مفاهیم و اقلام این صورتها و مقایسه آنها با یکدیگر، دیدگاه جامع و دقیقتری برای بررسی وضعیت فعلی شرکت و پیشبینی آینده آن بهدست میدهد.
نسبتهای مالی
نسبتهای مالی، از ابزارهای سودمند در تعیین صورتهای مالی شرکتها به حساب میآید، که با در اختیار قرار دادن نسبت برخی از اقلام مهم حسابداری، درک درستی از واقعیتهای مهم، در بازه نتایج عملیات و وضعیت مالی یک شرکت را بدست میدهند.
با بررسی و تحلیل نسبتهای مالی میتوان به آسیب شناسی فعالیت مالی یک شرکت نیز دست یافت. نسبتهای مالی به چهار گروه عمده تقسیم میشوند:
نسبتهای نقدینگی: این نسبتها توانایی و قدرت شرکت در پرداخت بدهیهای کوتاه مدت، در سر رسید را اندازهگیری میکنند.
نسبتهای فعالیت: با این نسبت میتوان میزان کارآیی یک شرکت را در کاربرد منابع خود اندازهگیری نمود.
نسبتهای اهرمی: تامین نیازهای مالی از طریق ایجاد بدهی را نشان میدهد. در واقع این نسبتها تعیین میکنند که شرکت تا چه حد نیازهای مالی خود را از منابع دیگران تامین نموده است.
نسبتهای سودآوری: میزان موفقیت شرکت را در کسب سود و روش تامین آن از محل درآمد، فروش و سرمایهگذاری را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد
تحلیل نسبت های مالی با مقایسهی دو قلم در صورتهای مالی انجام میشود. نسبت نهایی میتواند به شیوهای تفسیر شود که با تفسیر هر قلم به شکل جداگانه امکانپذیر نیست. نسبت های مالی را میتوان براساس آنچه که اندازهگیری میکند؛ دستهبندی کرد: سودآوری، نقدینگی، فعالیت، اهرم، ارزشگذاری و رشد که هر کدام از آنها زیرمجموعههای خود را دارند.
فهرست نسبت های مالی
در اینجا فهرستی از نسبت های مالی مختلف معرفی میشود. در نظر داشته باشید که اکثر نسبتها را میتوان با ضرب کردن در عدد ۱۰۰، به درصد تبدیل کرد. هر نسبت به طور خلاصه معرفی میشود.
نسبتهای سودآوری
این نسبتها میزان ﻣﻮفقیت ﺷﺮﻛﺖ را درﻛﺴﺐ ﺳﻮد ﻣﻮرد ﺗﺠﺰیه و تحلیل ﻗﺮار میدﻫﺪ.
۱. نسبت سود ناخالص = سود ناخالص / فروش خالص
این نسبت میزان
تعداد مشاهده: 6750 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 50
حجم فایل:261 کیلوبایت