تحقیق فرایند مهندسی ارزش

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)

این تحقیق در مورد تحقیق فرایند مهندسی ارزش در 46 صفحه و در قالب ورد و شامل مهندسي ارزش،مهندسی ارزش چیست،فرایند مهندسی ارزش،متدولوژي ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ مهندسي  ارزش،اجرای مهندسی ارزش و غیره می باشد.

فهرست

مقدمه  3

مهندسی ارزش و مراحل اجرای آن هدف مهندسی ارزش    4

مهندسی ارزش و مراحل اجرای آن   4

زمان بکارگیری مهندسی ارزش    5

مراحل انجام مهندسی ارزش    5

تعیین معیارهای ارزیابی   5

تعیین محدوده مطالعه  5

ایجاد مدلها 6

تامین امکانات مورد نیاز تیم   6

مطالعه ارزش    6

فاز اطلاعات   7

پرسشهای کلیدی فاز اطلاعات عبارتند از: 7

فاز تحلیل کارکرد  7

فاز خلاقیت    8

فاز ارزیابی   9

پرسش های کلیدی این فاز عبارتند از: 9

بطور کلی این فاز شامل گام های زیر می باشد: 10

فاز ارائه  10

مطالعه تکمیلی   11

تاریخچه  11

برنامه کاری   12

مهندسی ارزش روایت موفقیتها 13

اجرای مهندسی ارزش    14

ارزش کالا / خدمت    20

فرآیند مهندسی ارزش : 21

ضرورت پرداختن به مهندسی ارزش : 23

مهندسی ارزش روشی سیستماتیک و سازمان یافته است. 35

تاریخچه مهندسی ارزشی   36

مقدمه‌ای پیرامون مهندسی ارزش    36

مهندسی ارزش روایت موفقیتها 37

اجرای مهندسی ارزش    39

تعاریف علمی مهندسی ارزش: 43

منابع: 45

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

مهندسی ارزش فرآیندی برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن است به گونه ای که کیفیت، ایمنی، قابلیت اطمینان و قابلیت تعمیر با هر واحد پولی که هزینه می گردد، بهبود یابد. مهندسی ارزش تلاشی است سازمان یافته که کارکردها و خدمات را تحلیل می کند. در این تلاش راه و روش هایی جستجو می شوند که بتوانند کارکردهای ضروری و ویژگی های مورد نیاز محصول را همراه با سودآوری تولید آن تامین کنند. این روش فرآیندی قدرتمند، انعطاف پذیر و خلاق برای حل مساله است و می تواند برای مساله های دشوار و پیچیده راه حل های ساده و ممکن ارائه دهد و همه زیبایی اش به سادگی و قدرتمندی آن است.

انیشتین می گوید: “کسی که یک طرحی را تهیه می کند یا یک نظری را بیان می دارد نمی تواند طرح و نظر خود را خودش نقد کند، هر مساله ای باید خارج از پدیدآورنده آن نظر مورد نقد و بررسی قرار گیرد” و این چیزی است که مهندسی ارزش به دنبال آن است و تاکید می کند که باید ایده ها و دیدگاه های مختلف پیرامون یک طرح یا موضوع توسط کارشناسانی که طراح آن فکر نبوده اند مطرح گردد و کلیه جوانب امر دیده شود تا هیچ چیزی برای تصمیم گیری از نظر پنهان نماند.

مهندسی ارزش و مراحل اجرای آنهدف مهندسی ارزش

هدف اصلی در مهندسی ارزش توجه به کارکرد است، نه کیفیت و نه هزینه؛ چرا که تامین کارکرد، کاهش هزینه و حفظ و ارتقای کیفیت را خود به خود به دنبال دارد و به طور کل باید آن را ابزاری برای بهبود سطح زندگی مردم و نفع عمومی مورد توجه قرار داد.

امروزه مهندسی ارزش در حوزه های مختلف چون هوانوردی، حمل و نقل شهری و بین جاده ای، ارتباطات، خدمات عمومی شهرداری ها، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و … کاربرد داشته و نتایج قابل ملاحظه ای به بار آورده است.

ایجاد هم افزایی، بهبود ارتباطات بین تهیه کنندگان طرح، مالکیت توصیه های حاصل از کارگاه های مهندسی ارزش و قابلیت استفاده از آنه

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 7970 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 46

حجم فایل:124 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل