مدیریت و عوامل موثر بر عملکرد سازمانی
دسته بندي :
🔺ترجمه و تحقیق »
رشته مدیریت (مقالات_و_تحقیقات)
عملكرد به عنوان يک مفهوم چالشي و پيچيده
ذي نفعان متفاوت (مصرف كنندگان، ارائه دهندگان، دولت و ... ) با علايق و اولويت هاي متفاوت
به سختي اندازه گيري مي شود.
قبل از دهه 1980 اندازه گيري عملكرد بندرت صورت مي گرفت.
با افزايش فشار از جانب افكار عمومي براي پاسخگويي، به اندازه گيري عملكرد توجه بيشتري شد.
اطلاعات سخت (hard information) در مورد شاخص هاي عملكردي
اطلاعات نرم (soft information)(داده هاي كيفي مثل ديدگاه كارمندان)
يک ارزيابي عملكرد فقط با يک معيار اندازه گيری نيازهاي تمامي استفاده كنندگان نهايي را برآورده نمي كند
مدیریت عملکرد
” يك رويكرد براي ايجاد يك چشم انداز مشترك از اهداف و مقاصد يك سازمان، كمك به تك تك كارمندان براي درك و فهم نقش آنها در راه رسیدن به اهداف سازمان و در نتيجه مديريت و ارتقای عملکرد افراد و سازمان می باشد.