پاورپوینت , کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک ,41 اسلاید , pptx

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

این پاورپوینت با موضوع کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک با عناوین زیر

معایب کسب و کار - تجارت الکترونیک

مزایای تجارت الکترونیک

مدل ها

مراحل تجارت الکترونیکی

چارچوب های پیاده سازی تجارت الکترونیک

تفاوت E-Commerce و E-Business

تعاریف  تجارت الکترونیک E-Commerce

تعاریف  کسب و کار الکترونیک

مقدمه

•كسب و كار الكترونیک ( E-Business ) عنوان يكي از زير مجموعه هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالايي را تجربه كرده است. به طوري كه رويكرد سياست اكثر موسسات تجاري در پذيرش و به كارگيري كسب و كار الكترونيك در جهت ورود به بازارهاي جهاني و جذب مشتريان جديد موثر و كارا در اين راستاست .

•تجارت الکترونیک ( E-Commerce ) مفهوم و جریان نیرومندی است که جوامع کنونی را دستخوش تغییرات زیادی نموده است . تجارت الکترونیکی از نمونه های قابل لمس پیشرفت های شگرف تکنولوژی فناوری اطلاعات در عرصه اقتصاد  تجارت می باشد . این مدل از تجارت به دلیل مزایای فراوانی که برای جوامع انسان دارد ، به سرعت در حال همه گیر شدن است . می توان با قاطعیت ادعا کرد که تجارت الکترونیکی خیلی از محدودیت ها و نواقص تجارت سنتی را از پیش رو برداشته است . 

تعاریف  کسب و کار الکترونیک E-BUSINESS :

كسب و كار الكترونيكي(  E-Business) به عنوان يك مفهوم شامل تر از تجارت الكترونيك تلقي ميگردد و علاوه بر داد و ستد الكترونيكي كالا و خدمات، در بر دارنده مفاهيمي چون خدمات به مشتري، همكاري با شركاي تجاري و هدايت معاملات تجاري مي باشد .

ü بازار الكترونيك يك محل فيزيكي نيست بلكه يك فضا در شبكه مي باشد. فروشنده ها و خريداران در يك فضاي الكترونيكي يكديگر را ملاقات مي نمايند، و تمامي عمليات مورد نياز مانند نقل و انتقال پول بين بانكها فضاي الكترونيكي انجام مي گيرد

تعاریف  کسب و کار الکترونیک E-BUSINESS :

üE-Business= EC + BI + CRM + SCM + ERP

•(  EC)  : تجارت الكترونيكي

•( BI )  : هوشمندي شركتها

•( CRM ) : مديريت روابط با مشتري

•( SCM ) : مديريت بر زنجيره تامين

•( ERP )  : برنامه ريزي منابع شركت

  **به طور خلاصه كسب و كار الكترونيكي تلفيق سيستم ها و فرآيندها و زنجيره هاي تامين و كل بازار با استفاده از اصول و فن آوري هاي مرتبط با استفاده از ابزار اينترنت مي باشد

تعاریف  تجارت الکترونیک E-Commerce :

واژه تجارت الکترونیکی به تجارت از طریق شبکه اینترنت برای خرید ، سفارش کالا و خدمات گفته می شد ، اطلاق گردید . ( کریمی و نصیری مفخم ، 1392 )

تجارت الکترونیک به معنی خرید ، فروش ، مبادله کالا ، خدمات و  اطلاعات آن ها از طریق شبکه های کامپیوتری   ( اینترنت ) مبتنی بر پایه پردازش و انتقال الکترونیکی داده ها شامل : صدا ، متن و تصویر است .

تفاوت E-Commerce و E-Business :

تجارت الکترونیکی ، به معنای خرید و فروش از طریق اینترنت است و بیشتر جنبه تجاری و مالی دارد ، اما کسب و کار الکترونیکی به هر گونه معامله الکترونیکی( مانند تبادل اطلاعات در یک سازمان ) گفته می شود که شامل تجارت الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی نیز است .

کسب و کار الکترونیکی ، همچنین شامل یک میزبان از فعالیت های مرتبط از جمله خرید برخط ، اتوماسیون نیروی فروش ، مدیریت زنجیره تامین ، سیستم های پرداخت الکترونیکی  و مدیریت سفارش است .

**در تجارت الکترونیکی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسب و کار داخلی و یا معاملات درون سازمانی و معاملات  بین شرکت ها یا سازمان ها و افراد استفاده می شود ، اما در کسب و کار الکترونیکی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور افزایش کسب و کار یک نفر استفاده شده است .

تجارت ایده ای انتزاعی است که به فعالیتهای خرید و فروش کالا و خدمات اشاره دارد، در حالیکه کسب و کار به معنای فیزیکی تری است که می تواند تحت مالکیت یک فرد باشد

چارچوب های پیاده سازی تجارت الکترونیک

•تجارت الکترونیک از 3 سطح اصلی یا همان چارچوب تشکیل شده است ، که برای داشتن تجارت الکترونیک موفق وجود این چارچوب ها الزامی است :

•1 – زیر ساخت

•شامل سخت افزار ، نرم افزار ، پایگاه های داده ای بر روی بستر شبکه و اینترنت

•2 – خدمات

•شامل دامنه گسترده ای از خدمات است که توانایی یافتن و ارائه اطلاعات را فراهم می کند

•بینی و تدارک مستقیم کالاها و خدمات تجاری وابسته به اطلاعات است .

•3 - محصولات و ساختار های تجارت الکترونیک

 

•شامل پیش بینی و تدارک مستقیم کالاها و خدمات تجاری وابسته به اطلاعات است .

مراحل تجارت الکترونیکی

1 – ایجاد ویترین بر روی شبکه  جهانی برای بازدید کنندگان تا اطلاعات محصولات و خدمات را در اختیار مشتریان قرار دهند .

2 – شامل توسعه و گسترش مرحله اول بوده و وب سایت شرکت تبدیل به یک پایگاه داده ای   ( Data Base ) قوی شده و برای نگهداری و ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار خواهد گرفت

•3 – برقراری امکان تعامل در این مرحله کاربران امکان تعامل با مدیر سایت را خواهند داشت .

•4 – در این مرحله امکان پرداخت اینترنتی برای کاربر فراهم می شود .

•5 –  مرحله آخر که به مرحله یکپارپگی معروف است، سیستم های واسطه ای میان فروشنده و خریدار با سیستم های موجود در سازمان و یا شرکت به حالت یکپارپگی کامل در خواهند آمد .

مدل ها 

Business To Business – تجارت الکترونیکی بین

دو بنگاه

B2B یکی از اولین خرید و فروش معاملات الکترونیکی است  هنوز هم طبق آخرین آمار بیشترین عایدی را کسب می کند .

üتجار نه تنها مجبورند مشتریان خود را بشناسند، بلکه باید واسطه ها را نیز شناسایی کنند .

مزایای تجارت الکترونیک

+بستر مناسب اطلاعاتی و ارتباطی

+حذف مناسب واسطه ها

+سفارشی کردن محصولات و خدمات پشتیبانی قو

+پیدایش بازار های جدید برای تولیدکنندگان و افزایش قدرت خریدارا

+پیدایش موسسات اقتصادی نوپا و رقابت سراسری

+نزدیک شدن ارتباطات

+دستیابی به بازارهای جدید

+افزایش میزان فروش و سود

+حذف هزینه هایی مانند تهیه کاغذ، چاپ، بروشور و کاتالوگ

+کاهش هزینه های معاملاتی و تدارکاتی

+بهبود مدیــریت بر روابط مصرف کننده، عرضه کننده و کارکنان

معایب کسب و کار - تجارت الکترونیک

-مسئله امنیت، امکان ورود به سیستم های شما از طریق ایمیل ، سایت شبکه و دستیابی به اطلاعات مالی و غیره .

- اختلال در برنامه کاری در صورت خرابی سیستم که موجب از دست دادن کنترل می گردد .

- مشکلات و هزینه های به روز بودن با فناوری هایی که به سرعت پیشرفت می کنند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 3270 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 41

حجم فایل:756 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل