تحقیق مديريت فناوری و نوآوری
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)
بخشی از متن اصلی :
فناوری و نوآوری
”فناوری“ دربردارنده كليه روشها، فرآيندها, سيستمها و مهارتهايی است که جهت تبديل منابع به محصولات بکار گرفته میشوند. به هرگونه تغيير و تحول در فناوری (ترک روشهای قديمی و سنتي انجام امور) ”نوآوري“ اطلاق ميشود. از جمله مهمترين انواع نوآوری، ميتوان به ”نوآوری در محصول“ و ”نوآوری در فرآيند“ اشاره كرد.
نوآوری در فرآيند عبارتست از ايجاد تحولات موثر در روشهای توليد بروندادها و محصولات. نوآوری در محصول نيز دربرگيرنده تغييرات و تحولاتِ ايجادشونده در خودِ بروندادها (اعم ازمحصولات و خدمات) است.
چرخه عمر فناوری
اين چرخه با شناسايی يک نياز آغاز شده و با تدارك روشهايی براي برطرفکردن آنها از طريق علوم ويا دانشهای کاربردی دنبال ميشود.
• اشاعه نوآوريهای فناورانه: افرادي که فناوریهاي نوين را برمیگزينند به ترتيب در پنج گروه ذيل تقسيمبندي میشوند:
1. نوآوران: اين دسته از افراد معمولاً ماجراجو هستند، بطوريكه که برخی افراد, آنان را خودرای و يکدنده و يا حتی افراطی تلقي ميكنند.
این فایل به همراه متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت "word " در اختیار شما قرار میگیرد.
تعداد صفحات : 18