مقایسه سیاست های توسعه بنادر تایوان، کره و ژاپن
دسته بندي :
🔺سایر »
🔺پروژه های آموزشی
این مقاله معیارهای ارزیابی بندر لجستیک جهانی و قابلیت رقابت پذیری سه بندر بین المللی عمده در آسیای شمال شرقی را به نام های بنادر بوسان، توکیو و کائوسیونگ را از دیدگاه لجستیک و با استفاده از رهیافت تصمیم گیری چندمعیاره مرکب یکپارچه و تحلیل سلسه مراتبی (AHP) و تحلیل رابطه ای خاکستری (GRA) را مورد پژوهش قرار می دهد. در مجموع ۲۰ معیار ارزیابی تحت پنج بعد فضای اقتصادی- سیاسی، فضای عملیاتی، فضای هزینه، محیط تسهیلات زیرساختی و فضای انگیزاننده های امتیازی بدست آمده است. نتایج AHP نشان می دهد که از دیدگاه تمام پاسخ دهندگان، پنج معیار مهم ارزیابی هزینه حمل و نقل و توزیع، راحتی امور گمرکی و رویه های ترخیص کالا، هزینه های لنگر اندازی و بارکشی، هزینه زمین و سیستم صحیح و دقیق سرمایه گذاری و مقیاس های مشوق می باشد. بر اساس نتایج GRA، بوسان بالاترین سطح رضایت مندی را به عنوان یک بندر لجستیک جهانی دارا می باشد و پس از آن بندر توکیو و بندر کائوسیونگ قرار دارند.
فهرست :
چکیده
مقدمه
معیارهای ارزیابی بندرگاه مرکزی جهانی
مروری بر سیاست های بندرگاه مرکزی
بندر کائوسیونگ
بندر توکیو
بندر بوسان
مقایسه سیاست های کلی بنادر تایوان، ژاپن و کره
روش تحقیق
تحلیل رابطه ای خاکستری
متغیرهای ارزیابی
جمع آوری داده ها
تجزیه و تحلیل تجربی
تجزیه و تحلیل AHP
مشکلات محیط هزینه
محیط مشوق امتیازی
محیط عملیاتی
محیط تسهیلات زیرساختی
تحلیل GRA
نتیجه گیری و استنباط
این مقاله به صورت زبان اصلی + فایل ترجمه ارائه شده