روشهای نوین در آموزش و یادگیری بزرگسالان

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

یادگیری: از آنجا که رفتار و عکس العملهای فعلی ما نتیجه ی یادگیری و تجربیات گذشته مان است یادگیری گاه به عنوان فرایندی که تغییر نسبتاً دائمی در رفتار ما به وجود می آورد تعریف شده است، یعنی توانایی و کارایی ما نتیجه ی برخوردهای گذشته ما با محیط است. رشد یادگیری: رشد جسمی کودک در زمینه های مختلف تابع قوانین کلی رشد است اما رشد یادگیری تابع عوامل و شرایط اجتماعی، محیطی، اقتصادی و جسمی نیز می باشد.

•              جریان دائمی تغییرات جسمی کودک باعث می شود فرد تواناییهای خود در یادگیری رفتارهای تازه را به منظور دستیابی به موفقیت های بیشتر به کار گیرد.

•              یادگیری هر مهارت تازه به عنوان زیر بنایی برای پیشرفت ها و یادگیری مهارت های آتی به کار گرفته می شود.

فهرست:

یادگیری و مراحل مختلف زندگی

دوران قبل از بازنشستگی

تقسیم بندی بزرگسالان براساس شرکت در آموزش

روش های یادگیری و ارتباط آن با سن

دامنه و وسعت یادگیری بزرگسالان

مراحل مختلف حافظه

حافظه ی حسی

حافظ عملی یا کوتاه مدت

حافظه ی دراز مدت

تفاوت حافظه های دراز مدت از فراگیری های موقتی

تجربه سازماندهی و به خاطر آوردن

اثراتی چند بر یادگیری بزرگسالان

نقش مربی در آموزش

تئوری های یادگیری بزرگسالان

مکتب روانشناسی ارتباطی تحریک و انعکاس

مکتب روانشناسی گشتالت

یادگیری از طریق آزمایش و خطا

قانون اثر

انعکاس شرطی

محرک شرطی

محرک غیر شرطی

انعکاس غیر شرطی

انعکاس شرطی

تعمیم محرک

تئوری عکس العمل ارادی یا فعال

تقویت و تشویق برنامه ای

عامل تقویت منفی و تنبیه

روش مکتب گشتالت در مورد یادگیری

یادگیری مکاشفه ای

طرح یادگیری درجه بندی شده ی گاینه

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 1804 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:164 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل