پاورپوینت بازاریابی، بازارسازی، بازارگردانی وزنجیره بازاریابی و... ویژه مدیران، کارآفرینان ورهبر
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
🔺پاورپوینت ها
تصمیم گیری درباره طرح ریزی کانال توزیع
يک توليدکننده تازه تاسيس معمولاٌ براي انتخاب کانال توزيع از يک منطقه محدود بازار شروع ميکند، چون با محدوديت سرمايه مواجه است و مجبور است از طريق چندواسطه، موجودي کالاي خود را توزيع کند. اين واسطهها ميتوانند نماينده فروش، عمدهفروش و يا خردهفروش باشند.
اگر شرکت جديدالتاسيسي در محدوده اوليه موفق بود، ميتواند بازارخود را گسترش داده و از طريق عوامل واسطه کالاي خود را توزيع کند.
در بازارهاي کوچک، توليدکننده ميتواند مستقيماٌ محصولات خود را بهفروش برساند و يا از طريق خردهفروشها اقدام به فروش کند و در بازارهاي بزرگتر به عمده فروشها متوسل شود.
در مواردي که دسترسي به بازار مشکل است شرکت ميتواند از طريق اعطاي امتياز انحصاري به تجار موردنظر کالاهاي خود را توزيع کند. درمجموع، انتخاب کانال توزيع براي توليدکننده بستگي به فرصتها و شرايط موجود داشته، ممکن است با تغيير شرايط، در کانال توزيع نيز تغيير بوجود بيايد.
ارکان کانال توزيع را واسطهها تشکيل ميدهند و اغلب توليدکنندگان براي رساندن کالاهاي توليدي خود به بازار، از واسطهها استفاده ميکنند. بطور خلاصه می توان گفت:
الف) شبکه توزيع:
ب) کانال بازاریابی و زنجیره عرضه
روش های قیمت گذاری ارزشی:
مبتنی بر تحلیل نیاز ها و ادرکات مشتری است
انتخاب قیمت بر اساس ارزشی است که مشتریان برای محصولات ما نسبت به محصولات رقبا قائلند
در این حالت، مشتریان نسبت به قیمت حساسیت کمتری دارند
قیمت گذاری پرمایه و گران:
وقتی محصولی جدید معرفی می کنید
قیمت بالا را برای نوآوری یا بی نظیر بودن محصول تعیین می کنید
کوتاه مدت است و با ورود رقبا کاهش می یابد