بررسي موانع صادرات مرکبات و راه کارهاي افزايش صادرات

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته صنایع غذایی (آموزش_و_پژوهش)

دانلود پایان نامه بررسي موانع صادرات مرکبات و ارائه راه کارهايي براي افزايش صادرات
این فایل با فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

قسمتی از متن و فهرست کلی:

مقدمه:
کاهش درآمد حاصل از صدور نفت و نوسانات شديد آن، افزايش جمعيت کشور، کاهش قدرت خريد، درآمدهاي نفتي در نتيجه به هم خوردن رابطه مبادله به نفع کشوري صنعتي و پيشرفته در راه تجارت با کشورهاي جهان سوم و از همه مهتر پايان پذير بودن منابع طبيعي و از جمله نفت بايد زنگ خطر را براي ما و خصوصاً برنامه ريزان و سياست گذاران اقتصادي کشور به صدا در آورده و ما را به اين باور رسانده باشد که توسعه صادرات غيرنفتي و رهايي يافتن از اقتصاد تک محصولي متکي به درآمد هاي نفتي ضرورتي اجتناب ناپذير است. امروز توسعه صادرات غيرنفتي تنها افزايش درآمدهاي ارزي از طريق صدور انواع کالاهاي ساخته شده و خدمات محدود نمي شود. بلکه توسعه صادرات نقش مهمتري را به عنوان يک استراتژي رشد و توسعه اقتصادي به عهده دارد. در اجراي استراتژي توسعه صادرات بخشهاي مختلف اقتصادي شامل صنعت، معدن، خدمات، بهداشت، کشاورزي، و غيره.... مورد توجه قرار مي گيرد.
با توجه به نکته که کشورمان به دليل شرايط خاص اقليمي و جغرافيايي جزء محدود کشورهاي دنيا است که قابليت بالايي در توليد محصولات کشاورزي داراست و از نظر تنوع در بخش باغداري و محصولات باغي سومين کشور دنيا پس از کشورهاي چين (اول) و ترکيه و آمريکا (مشترکاً دوم) مي باشد. مي توان به عنوان بخشي از استراتژيهاي توسعه صادرات کشور به بخش کشاورزي و باغداري معطوف شد و با توليد انواع محصولات کشاورزي و باغي علاوه بر تامين نيازهاي داخل به صدور اين محصولات و درآمدي که ارزي حاصل از آن چشم داشت.

فهرست مطالب

عنوان                                         صفحه

فصل اول

1-1 مقدمه:

2-1 تعريف موضوع

3-1 اهميت موضوع

4-1 هدف از انتخاب موضوع

فصل دوم – ادبيات موضوع

2-1 ساير مطالعات انجام شده

2-2 تاريخچه مرکبات

2-3 مشخصات کلي مرکبات

2-4 درجه بندي جهاني مرکبات

2-5 شرايط آب و هوايي مناسب کشت و پرورش مرکبات:

2-6 احتياجات غذايي درختان مرکبات

2-7 بررسي وضعيت سطح زير کشت و توليدات مرکبات کشور:

2-8 توليد جهاني مرکبات

2-9 فرآيند صادرات مرکبات

2-15-1 مراحل قبل از صدور

2-10 مراحل اداري صادرات ميوه

2-12 بسته بندي

2-13 حمل و نقل

2-14 بازاريابي

فصل سوم – روش تحقيق

1-3 مقدمه :

1-3- جامعه آماري:

2-3 فرضيات تحقيق

3-3 روشهاي جمع آوري اطلاعات

4-3 پرسشنامه:

فصل چهارم – تجزيه و تحليل يافته ها

فصل پنجم – نتيجه گيري و پيشنهادات

منابع و مأخذ

پرسشنامه:
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته صنایع غذایی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3365 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:311 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل