دانلود گزارش كارآموزي حسابداري در استانداري
دسته بندي :
پروژه های کارآموزی »
رشته حسابداری (کارآموزی_و_گزارشات)
تلفن تماس جهت ويرايش، اصلاح يا درخواست فايل مشابه: 09360471151
دانلود گزارش کارآموزی حسابداري در استانداري استان گلستان
این پروژه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان گزارش کارورزی میباشد
توضیحات:
فهرست:
فصل اول آشنايي كلي با مكان كارآموزي 8
آشنایی با تاريخچه و جايگاه دفتر فنی استانداری 8
تاريخچه 8
جايگاه دفتر فنی استانداری 11
فعاليت در قالب گروههاي زيرمجموعه دفتر فنی 12
چارت سازماني دفتر فنی استانداری 13
شرح وظائف دفتر فنی استانداری 16
اختيارات و اهم برنامه هاي اجرائي دفتر فني 19
فعاليتهاي شاخص دفتر فنی در حوزه هاي فني، عمراني و شهرسازي 21
فصل دوم: ارزيابي بخشهاي مرتبط با رشته علمي كارآموز 28
تعریف حقوق ودستمزد 28
حسابداری حقوق و دستمزد 28
اجزاء و عناصر سیستم حقوق و دستمزد 28
وظیفه دایره کارگزینی چیست 29
وظیفه دایره ثبت ورود و خروج پرسنل چیست 29
وظیفه دایره حسابداری حقوق و دستمزد چیست 29
قرارداد کارو شرایط اساسی انعقاد کار چگونه است 30
منظور از مزایای مستمر و غیر مستمر چیست 31
مدت کار 31
اضافه کاری چیست و چه شرایطی دارد 32
حقوق 32
اضافه کار 33
محاسبه نرخ یک ساعت اضافه کار 33
حسابداری حقوق و دستمزد 33
اهمیت سیستم 34
حقوق و مزایای کارکنان 35
محاسبه حقوق و مزایا 35
کسورات حقوق و مزایا 36
حق بیمه 36
مالیات 37
سایر کسورات 37
مبلغ قابل پرداخت به کارکنان 37
لیست حقوق و دستمزد 39
طبقه بندی فعالیتی 40
طبقه بندی مسئولیتی 40
طبقه بندی از نظر ردیابی 40
دوایر کنترل کننده حقوق و دستمزد 41
دایره کارگزینی 41
دایره برنامه ریزی تولید 41
دایره ثبت اوقات کار 42
کارت ساعت 42
کارت اوقات کار: 44
دایره حقوق ودستمزد: دستمزد 44
دایره حسابداری صنعتی 45
حقوق پایه 45
اضافه کاری 46
شب کاری 46
کار مختلط 47
فصل سوم: آزمون آموخته ها ونتايج و پيشنهادها 48
کنترلهای داخلی حسابداری حقوق و دستمزد 50
متداولترین اشکال پرداخت حقوق و دستمزد 51
مراحل پرداخت حقوق 52
عوامل شکل دهنده سیستم حقوق و دستمزد 56
ويژگيهاي يك سيستم حقوق ودستمزد 57
سیستم کنترل داخلی 58
کار متناوب 59
نوبت کاری 59
عیدی وپاداش 60
دستمزد ایام تعطیل 62
هزینه ایام مرخصی 62
اوقات تلف شده 63
طرح های تشویقی 64
اهداف طرح های تشویقی 64
طرح طایلور 65
پاداش صد درصد 65
کنترل حقوق ودستمزد 66
تسهیم هزینه ی حقوق و دستمزد. 66
تهییه وتنظیم لیست 66
کسور حقوق و دستمز 67
مالیات 67
بیمه های اجتماعی 68
آشنایی با ثبت های محاسبه لیست حقوق و دستمزد: 68
نتیجه گیری 70
منابع و ماخذ 71
آشنایی با تاريخچه و جايگاه دفتر فنی استانداری
تاريخچه
حسابداری حقوق و دستمزداز طرفي انجام امور اجرائي و جذب اعتبارات سالانه مربوط به استانداري ، و اجراي طرحها و پروژه هاي ابلاغي و پيگيري تامين اعتبار و تكميل آنها ، همچنين انجام كليه امور مربوط به پروژه هاي ساير دفاتر و واحدهاي ستادي ، در كنار ساير فعاليتها توسط دفتر فني صورت مي گيرد .
براي آشنایی بيشتر با دفتر فنی استانداری لازم است نگاهي به تاريخچه و جايگاه اين دفتر در گذشته و حال داشته باشيم . همانگونه كه ذكر شد دفتر فنی بعنوان یکی از دفاتر مهم ستادي در بدنه استانداری و جمعي حوزه معاونت امور عمرانی بوده که بصورت فرابخشي متولی کلیه امور اجرائي و بطور کلی ناظر عالی بر کلیه فعالیتهای فنی، عمراني و شهرسازی سطح استان در راستای اهداف، برنامه ها، وظائف و مسئولیتهای دولت در اين زمينه می باشد.
دفتر فنی که تا سالهای اولیه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تحت عنوان دفتر مهندسی استان بصورت یکی از ادارات وابسته به استانداری و در ساختمانی مستقل فعالیت می نمود، از حدود سال 1360 به بعد و در ادامه کار خود به ساختمانی در بلوار امیر مازندرانی ساری به عنوان ساختمان شماره دو استانداری که در حال حاضر فرمانداری شهرستان ساری در آن مستقر می باشد، منتقل گردید و با نام دفتر فنی استانداری به فعالیت خود ادامه داد.
چارت سازماني دفتر فنی استانداری
هم اكنون در مجموعه دفتر فني استانداري مازندران (سال 1392) پنجاه (50) نفر پرسنل، تحت مديريت مدير كل دفتر فني با يك معاون اشتغال دارند كه از اين تعداد نيرو ، تعداد بيست و چهار (24) نفر پرسنل غيرستادي بوده و از ساير دستگاهها و بخشها بويژه از شهرداريهاي استان در اين دفتر بعنوان مامور مشغول به خدمت مي باشند. بر اساس آخرين "چارت سازماني" ابلاغي، دفترفني داراي بيست و هشت (28) پست مصوب بوده كه در قالب سه گروه با سه (3) پست رئيس گروه و يك (1) پست كارداني و بيست (20) پست كارشناسي و دو (2) پست كارشناس مسئول، تعيين وضعيت گرديده است.
اهمیت سیستم
از آنجایی که هزینه حقوق و دستمزد خارج مربوط به آن در حد بالایی از هزینه های هر مؤسسه را تشکیل می دهد ضروری است در این سیستم پیش بینی های لازم برای حصول اطمینان از پرداخت صحیح حقوق ودستمزد بعمل می آید.
از سویی دیگر حسابداری حقوق و دستمزد باید بنحوی طراحی شود که اطلاعات لازم را به سرعت گرد آوری، کسورات لازم را محاسبه و رقم خالص قابل پرداخت به هر یک از کارکنان را محاسبه نموده و تدابیر مناسبی برای جلوگیری از پرداخت به افراد واهی و سایر انواع سوء استفاده فراهم نماید.
برای رعایت قانون ، کار فرما موظف است اطلاعات لازم در مورد کارکنان و میزان حقوق و مزایای آنان را به مراجع ذیصلاح ارسال نماید.
در ایران طبق قانون مالیات بر درآمد کار فرما موظف است اسامی کارکنان و مشخصات آنهارا به حوزه های مالیاتی محل ارسال و مالیات متعلق به کارکنان را به حساب مخصوصی واریز نماید.
و.....
حقوق و مزایای کارکنان
آنچه در ازای کار انجام شده توسط کارکنان اداری ، مدیران یا ارائه کنندگان خدمات مشابه به طور ماهانه به آنها پرداخت می گردد« حقوق» و پرداختی به کارگران ( ساده یا ماهر) اصطلاحاً دستمزد نامیده می شود که بر حسب ساعت، روز، ماه و یا مقدار تولید تعیین می گردد.
معمولاً علاوه بر حقوق و دستمزد ثابت مزایای دیگر از جمله فوق العاده، پاداش، سهم از سود واحد وغیره به کارکنان پرداخت می گردد.
که این مزایا بطور مستمر و زمانی نیز به طور غیر مستمر پرداخت می گردند. مزایای فوق ممکن است بصورت نقدی یا غیر نقدی به کارکنان تعلق گیرد.
و.....
محاسبه حقوق و مزایا
ساعات قانونی که یک کارگر در روز ملزم به انجام وظیفه در واحد تجاری می باشد از طریق قانون و توسط مراجع ذیربط تعیین می گردد.مثلاً اگر ساعات عادی کار یک کارگر در ماه 160 ساعت و نرخ ساعات عادی 1500 ریال و نرخ هر ساعت اضافه کاری 140 درصد باشد با فرض اینکه این کارگر200 ساعت در ماه کارکرده باشد، جمع حقوق و دستمزد وی بشرح زیر محاسبه می گردد:
در آمد ساعات عادی240000=(1500×160)
در آمد ساعات اضافه کاری84000=1(/4×1500×40)
جمع دستمزد و اضافه کار 324000