مقدمه 1 فصل اول 31 ) توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن ؛ 3 1/1 ) آشنایی با مفهوم سیستم و انواع آن ( سیستم های باز و بسته و کارکردهای آن ها )؛ 4 2/1 ) آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن و کارکردهای سازمانهای رسمی و غیررسمی ؛ 9 3/1 ) شناسایی سبک های مدیریتی، آشنایی با اصول مدیریت و کاربرد آنها ؛ 13 فصل دوم 222 ) توانایی تشخیص مفهوم مدیریت آموزش و کارکردهای آن 221/2 ) شناسایی : مفهوم آموزش و آموزشهای رسمی و غیررسمی سازمان نیافته ؛ 24 2/2 ) شناسایی ویژگی های آموزش های فنی و حرفه ای و شناسایی نقش سازمان 25آموزش فنی و حرفه ای در نظام آموزشی کشور ؛ 3/2 شناساییی مفهوم مدیریت آموزشی و اصول آن، جایگاه مدیریت آموزشی در 30آموزشگاههای فنی و حرفه ای و آشنایی با اصول مدیریت آموزشی و کارکردهای آن؛ فصل سوم 32توانایی اجرای مقررات و آیین نامه های موسسات کارآموزی ؛ 32شناسایی : ویژگی ها، قوانین و مقررات تأسیس ؛ 34 فرایند اخذ مجوز ؛ 35 اصول اجرای مقررات وآییم نامه های تأسیس آموزشگاههای فنی و حرفه ای 37 آشنایی با مسایل و مسئولیت های حقوقی مدیریت آموزشگاه. 383 ) قوانین و مقرّرات تأسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای : 40 فصل چهار 41توانایی برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه ها ؛ 41 1 . 4 ) دوره های اجرائی قابل اجرا در آموزشگاه ؛ 42 2 . 4 ) اصول تشخیص و انتخاب کار در آموزشی آموزشگاه ؛ 45 3 . 4 ) فرآیند برنامه ریزی آموزشی استاندار مهارت آموزشگاه ؛ 46 4 . 4 ) اصول تدوین اهداف کلی و جزئی دوره آموزشی آموزشگاه ؛ 53 5 . 4 ) اصول تحلیل محتوای دوره آموزشی آموزشگاه ؛ 54 6 . 4 ) اصول تأمین امکانات آموزشی آموزشگاه ؛ 55 7 . 4 ) اصول مدیریت بر اجرای دوره های آموزشی آموزشگاه. 56 فصل پنجم 58توانایی ارزشیابی از دوره های آموزشی ؛ 58 شناسایی : 59 اصول ارزشیابی جامع و فراگیر ( ارزشیابی پایانی، نظرسنجی از فراگیر و مدرس)؛ 59 اصول ارزشیابی از اثربخشی آموزشی. 60 فصل ششم 721 ) پایه های اساسی آیین نگارش ؛ 73 2 ) مقررات مکاتبات اداری ؛ 73 3 ) اصول استناد به قوانین و مقررات ؛ 77 فصل هفتم 79توانایی برقراری روابط انسانی ؛ 79 - مفهوم ارتباط و عوامل تشکیل دهنده آن ؛ 80- عوامل موثر ارتباطی ؛ 80- موانع ارتباطی ؛ 82 - اصول برقراری روابط انسانی ؛ 84 - آشنایی با اصول روان شناسی عمومی ؛ 86 - آشنایی با جامعه شناسی عمومی. 91 فصل هشتم 931 ) اصول مقدماتی حسابداری عمومی ؛ 94 2 ) مراکز مالی و اداری مرتبط با آموزشگاه ؛ 100 3 ) تعرفه های آموزشی ؛ 101 4 ) درآمد و هزینه ها ؛ 103 5 ) اصول نظارت بر امور مالی آموزشگاه. 105 فصل نهم 107 توانایی پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت کار ؛ 107 1 ) حوادث شغلی و علل بروز آنها ؛ 108 2 ) بهداشت محیط کار با وسایل ایمنی و بهداشت کار وکاربرد آنها ؛ 109 3 ) شناسایی اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و حفاظتی 111 بهداشت کار؛4 ) عوارض جانبی و اصول انجام کمک های اولیه 113 5 ) آتش سوزی و اصول انجام آتش نشان ؛ 1166) منابع و ماخذ 127مقدمه : تغییر ساختار زندگی اجتماعی از زندگی گروهی و محدود خانوادگی و ایلی و قبیله ای به زندگی در جوامع گسترده و متنوع در نهادها و سازمان ها با تکالبف و وظایف مختلف افراد و ایفای نقش انسانها در فرآیند اداری سازمان ها و نهاد به عنوان یک عضو از هزاران و میلیونها عضو باعث به وجود آمدن کارکردهایی در درون سیستم های سازمانی گردید و امروزه شاهد صدها اداره و سازمان و نهاد و موسسه و شرکت و ... هستیم که هر کدام با هدف ایفای بخشی از نیازهای اساسی و غیراساسی درصدد تأمین نیازهای متنوع و سیری ناپذیر انسانی در دنیای خاکی تحت عنوان ادامه زندگی تشکیل یافته اند و خود اعضای این تشکل ها در عین تأمین نیاز دیگران خود نیز از موهبت و امتیاز زندگی برخوردارند و روابط و مناسبات و رویکردها و کارکردها و نگرش ها و گرایش ها و انتظارات و توقعات و تکالبف و وظایف و ایفای نقش و برنامه ریزی و سازماندهی و نظارت و کنترل و ارزیابی ها و حتی شکل گیری و حیات و انحلال و تغییر هویت محتوایی و یا تقویت و توسعه حوزه کاری آنها همه و همه تحت عنوان آشنایی مدیریت مفهوم و تبیین می شود و خود مدیریت دارای پیچیدگی ها و شرایط و مقتضیات پیچیده و گوناگونی است که از زمان شکل گیری سازمان ها و نهادها تعاریف و وظایف و حیطه و شرح وظایف و فلسفه و معانی فراوانی برای مفهوم مدیریت به صورت نظریه و تئوری و مبانی و نحوه اجرا و محاسن ومعایب آورده اند. و امروزه مدیریت آنچنان اهمیت و اثربخش است که اگر همه مبانی و امکانات و بودجه و نیروی انسانی لازم در گردش و اداره مجموعه ای مهیا و برقرار باشد اما مدیریت و رهبری سازمان دارای دانش و معرفت مدیریت نباشد. علیرغم همه مقدمات و حتی اقبال از محصولات و کارکردها به زودی جایگاه خود را از دست خواهد داد. و برعکس اگر مجموعه ای فاقد امکانات لازم و منابع و مأخذ اولیه و فرآیند درونی سازمان هم آشفته و برون داد و نتایج و محصولات و تولیدی تقاضا و مقبولیت لازم را نداشته اما مدیریت آن دارای تدابیر رهبری و توانایی لازم در اداره همه جانبه مجموعه و عالم به شرایط و مقتضیات زمانی و مکانی باشد. با اتخاذ اصول و روش های و متدها و سازماندهی های خاص و بکارگیری از عوامل انسانی در ساعات خاص برای مقام و منزلت خاصی باشد. به زودی شاهد اوج و شکوفایی مجموعه و جذب و جلب دیگران و توسعه و رشد فرآیند درونی سازمان و مجموعه در تولید و توزیع و ارائه خدمات و نیز رضایت شغلی کارکنان و بهره وری درونی سازمان و تأثیرگذاری در اجتماع می گردد. به همین دلیل در این گزارش به بخشی از تعاریف و زمینه ها و عوامل و کارکردهای درونی و بیرونی مدیریت در سازمانها و تشکل ها می پردازیم.
تعداد مشاهده: 4889 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 103
حجم فایل:697 کیلوبایت